Escúchanos

Encuéntrenos

Síganos

Youtube

PQRSFD

 
 
Usted está en : Inicio / Catalogos / Novedades 2016 /
Fostering Listening Skills and Initial Intercultural Communicative Competence in EFL Pre-Service Teachers Through the Use of ICT

Fostering Listening Skills and Initial Intercultural Communicative Competence in EFL Pre-Service Teachers Through the Use of ICT

Author: Luz Dary Arias Soto, Luis Fernando Gómez Rodríguez, Esperanza Vera Rodríguez

The increasingly interconnected and knowledge-driven 21st century world calls for groundbreaking changes in language teaching and learning. To convey this objective, the authors of this book cogently fuse key elements within a sound pedagogical proposal that has been carefully designed to demystify the study of intercultural competence in its traditional settings. Not only does their study ne-tune strategies for the development of critical cultural awareness, but it also unveils paths to authentic interaction, critical thinking, and cooperative, collaborative, and self-regulated learning experiences that evolve in an adaptive learner-centered setting. The scenario chosen to expand students’ communicative boundaries is a hypermedia learning environment that invites learners to travel throughout the United States with a dual focus in mind: the development of listening skills and intercultural competence, as well as nurturing a pluralistic view of the learning of English mediated through the use of technologies. Additionally, the study strives to provide groundwork to less restrictive approaches for the inclusion of eective computer-assisted language learning in the classroom, demonstrating that an interdisciplinary integration of agents and knowledge for ecient design and practice is possible. A unique aspect of this book is that it illustrates a myriad of features underpinning the design of the hypertext, which was entirely created and validated by the authors. All in all, this qualitative case study encompasses a wide range of strategic learning stances in the EFLclassroom, and acts in response to the needs of learners (and instructors) seeking a critical and analytical process of understanding and examining culture. I suggest that this book be used as a reference for language and interdisciplinary courses, as well as professional development programs that combine studies of language skills development and culture.Liliana Cuesta Medina, PhD

Reinventando la comunidad y la política: formación de subjetividades, sentidos de comunidad y alternativas políticas en procesos organizativos locales

Reinventando la comunidad y la política: formación de subjetividades, sentidos de comunidad y alternativas políticas en procesos organizativos locales

Author: Alcira Aguilera Morales María, Isabel González Terreros, Alfonso Torres Carrillo

En Latinoamérica han surgido procesos organizativos y movimientos sociales en torno a diversas problemáticas como el acceso a la tierra y la defensa del territorio, la violencia y el desplazamiento, la discriminación cultural y de género, que expresan los conflictos que trae consigo la expansión del capitalismo en la región. En este sentido, Colombia no es la excepción; desde hace décadas se viene configurando una gran cantidad de iniciativas asociativas de carácter territorial local —tanto rurales como urbanas—, con base en las cuales se afirman y crean identidades colectivas, nuevos actores sociales, solidaridades y alternativas políticas. Dichas formas de la acción colectiva a escala local han sido poco estudiadas, lo que llevó a los autores a abordar procesos moleculares y a acercarse a lugares en donde existen propuestas que expresan una potencia en la generación y emergencia de alternativas frente a los ejercicios políticos, los sentidos de comunidad y la formación de subjetividades políticas. El libro nace del interés de visibilizar y comprender grupos sociales que se han organizado y están transformando prácticas, discursos y formas de ser y estar en sus contextos a través de las luchas y procesos organizativos que reivindican sus derechos a la tierra, al reconocimiento de su cultura, a la ciudad, a la salud y a la educación, entre otras. Se trata de colectivos que ven en sus organizaciones una posibilidad para encontrarse, proponer y luchar conjuntamente para alcanzar una vida digna y sentirse sujetos políticos partícipes de su devenir el mundo.



Conozca nuestros catálogos:

Agenda del Fondo Editorial

Ver agenda completa

Contáctese

Fondo Editorial Universidad Pedagógica Nacional

Teléfono: (051) 5941894 Ext. 190

fondoeditorialupn@pedagogica.edu.co

Calle 72 No. 11-86 · edificio P
segundo piso

Bogotá, Colombia.